Eerste klasse Oost Groninger Dambond

Winschoten 3 na winst op tweede plaats
In de eerste klasse van de Oost Groninger dambond is de wedstrijd tussen het derde en vierde team van damclub Winschoten geëindigd in een 7-1 zege voor Winschoten 3 en door het verlies van Pekela in de thuiswedstrijd tegen Meeden 2, is Winschoten 3 opgeklommen naar de tweede plaats. De basisspelers Anne Snoey en Hennie Medendorp waren deze ronde niet inzetbaar, waardoor respectievelijk Nikolaus Schütte Zur Wick en Jan Starke hun plaatsen innamen. Wegens studie had Kobus Lap eind vorig jaar zijn plaats reeds afgestaan aan Harm Jan Oolders.  Topscoorder van het 4e team Marchinus Mulder (7 punten uit 5 wedstrijden) redde met een puntendeling de eer tegen Frans de Groot. Ondanks deze  nederlaag werd op alle borden gestreden voor de punten. Het zit Damclub Pekela de laatste tijd niet mee, want het heeft in de afgelopen 3 wedstrijden maar liefst 5 punten verloren. Het begon in de 3e ronde met een 4-4 gelijkspel tegen Winschoten 4, Daarna volgde een nederlaag tegen Veendam 2 en nu verlies tegen Meeden 2, is het afgezakt naar de derde plaats. Veendam was daarentegen deze ronde vrij en blijft met 8 punten uit 4 wedstrijden fier bovenaan en heeft de titel nagenoeg in de knip. Veendam 2 liep zelfs een punt uit door  het verlies van Pekela. Voor de volgende ronde op 4 februari, staan onderstaande wedstrijden op het programma Winschoten 3 – Pekela en Veendam 2 – Winschoten 4.

DC Winschoten 4 DC Winschoten 3
1 Nikolaus Schütte zur Wick Jacob de Groot 0-2
2 Marchinus Mulder Frans de Groot 1-1
3 Harm Jan Oolders Jan Starke 0-2
4 Wijnold Broekema Harrie Molthoop 0-2
DC Pekela 1 DC Meeden 2
1 Jan A. Prins Henk Doedens 0-2
2 E. Hartman Siepke Steenstra 0-2
3 Hemmo Jager Henk Veldman 1-1
4 Ab de Groot M. Harms 2-0
Tussenstand eerste  klasse Oost Groninger Dambond
 1  DC Veendam 2  4-8  25bpt.
 2  DC Winschoten 3  5-6  25bpt.
 3  DC Pekela 1  5-5  18bpt.
 4  DC Winschoten 4  5-3  12bpt.
 5  DC Meeden 2  5-2  16bpt.