Dammers Winschoten 3 blijven goed presteren

In de eerste klasse van de Oost Groninger Dambond werd in de 7e ronde slechts één wedstrijd gespeeld, die tussen DC Winschoten 3 en DC  Pekela 1. Nadat de kruitdampen waren opgetrokken in deze streekderby stond er een 4-4 puntendeling op het scorebord. Harrie Molthoop opende voor Winschoten 3 de score, met winst tegen Ab de Groot. Na de remise tussen Hennie Medendorp en Hemmo Jager werd de tussenstand opgetrokken naar 3-1. Frans de Groot kon daarna aan bord 2 net niet de remise vinden tegen Hartman, hetgeen de tussenstand op 3-3 bracht. Jacob De Groot kon tenslotte in een 4 om 1 tegen Jan Prins niet tijdig de winstgang vinden waarna een herhaling van zetten op het borden verscheen. Dit betekende eveneens een puntendeling wat de eindstand op 4-4 bracht. Met deze uitslag blijft Winschoten op een knappe 2e plaats staan achter het ongenaakbare Veendam 2, dat tot nu toe al haar wedstrijden winnend wist af te sluiten. De inhaalwedstrijd Veendam 2 tegen Winschoten 4 staat nu gepland op 11 februari.

Gedetailleerde uitslag

DC Winschoten 3 DC Pekela 1
1 Jacob de Groot Jan A. Prins 1-1
2 Frans de Groot E. Hartman 0-2
3 Hennie Medendorp Hemmo Jager 1-1
4 Harrie Molthoop Ab de groot 2-0

Tussenstand 1e klasse Oost Groninger Dambond

1 DC Veendam 2 4-8 25 bpt.
2 DC Winschoten 3 6-7 29 bpt.
3 DC Pekela 1 6-6 22 bpt.
4 DC Winschoten 4 5-3 12 bpt.
5 DC Meeden 2 5-2 16 bpt.

Voor de 8e ronde in de 1e klasse van de Oost Groninger Dambond staan onderstaande wedstrijden op het programma

Meeden 2 Winschoten 4
Winschoten 3 Veendam 2