Oost Groninger dambond

Winschoten 2 – Winschoten 1 onbeslist
Damclub Veendam heeft met een 6-2 overwinning tegen de koploper DVK uit Groningen, de spanning terug gebracht in de hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond. Mede doordat de onderlinge wedstrijd Winschoten 2 – Winschoten 1 is geëindigd in een 4-4 puntendeling, staan Veendam en Winschoten 2 ex aequo op de tweede plaats, zegge en schrijve één punt achter DVK. Kan het nog spannender. In speeltuinvereniging Bovenburen speelden Winschoten 2 – Winschoten 1   deze avond op het scherpst van de snede en viel pas na 2½ uur spelen de eerste beslissing.  Het “tweede” was compleet maar het “eerste” team kon deze avond niet beschikken over vaste speler Henk Prak. Jacob Pronk completeerde wederom het viertal. Jacob opende de score met winst tegen Dirk Wammes en Ben Haan bouwde met een zege tegen Estefano Pedro de tussenstand uit tot 0-4. Bij de overige wedstrijden hing een puntendeling in de lucht, echter op het hoogtepunt pakten Johan Mulder en Ben Dekens de volle winst tegen respectievelijk Gerco en Geert Lubberink. Geert kon in het middenspel de druk van Ben nog pareren met een offer, maar in het eindspel  kon Geert niet de goede voorzetting vinden en verloor met een finesse. Gerco daarentegen zat nog dichter bij een puntendeling tegen Johan Mulder. Achteraf is dit een stap voorwaarts gezien de 5-3 nederlaag van Winschoten 1 in de eerste ontmoeting. De wedstrijd Meeden – Rhederweg is wegens ziekte uitgesteld.

Gedetailleerde uitslag

DC Winschoten 2  DC Winschoten 1
Gerco Lubberink Johan Mulder 0-2
Geert Lubberink Ben Dekens 0-2
Ben Haan Estefano Pedro 2-0
Jacob Pronk Dirk Wammes 2-0

Tussenstand Hoofdklasse Oost Groninger Dambond

DVK Groningen 7-9 35
DC Veendam 7-8 27
DC Winschoten 2 7-8 27
DC Meeden 6-6 22
DC Winschoten 1 7-6 28
DC Rhederweg 6-3 21

Voor de volgende ronde staan onderstaande wedstrijden op het programma, Winschoten 1 – Veendam, DVK Groningen – Meeden, en Rhederweg- Winschoten 2.