Jeugd damclub Winschoten debuteert op Provinciaal kampioenschap

Afgelopen  zaterdag zijn in het Jannes van der Wal Denksportcentrum in Groningen de Provinciale jeugdkampioenschappen dammen afgewerkt. Er werd gespeeld in 5 leeftijdscategorieën, namelijk junioren, aspiranten, pupillen, welpen en benjamins, waarbij de deelnemers voornamelijk van DV Warffum, Damgenootschap “Het Noorden” uit Groningen, Michaëlschool uit Groningen en Damclub Winschoten kwamen. De algehele organisatie beruste deze dag bij Danny Staal uit Groningen.
De 7 leden tellende delegatie van Damclub Winschoten kwam uitstekend voor de dag. Matthijs Dijkhuis 12 jaar uit Westerlee, Rianne Houwen 10 jaar Heiligerlee, Niels Schuur 11 jaar Beerta, Amanda Lich 10 jaar, Karsten Lich eveneens 10 jaar en Glenn Bisschop 8 jaar alle drie uit Winschoten debuteerden zaterdag in Groningen op dit Provinciaal kampioenschap. Bij de pupillen bezetten de jongelui uit Oost Groningen  de 4e t/m de 7e plaats. Amanda Lich uit Winschoten werd 4e, Niels Schuur Beerta 5e , Matthijs Dijkhuis Westerlee 6e en Karsten Lich Winschoten werd 7e.
In de welpenklasse werd de 8 jarige Glenn Bisschop Winschoten 10e en de 10 jarige Rianne Houwen uit Heiligerlee toucheerde een gedeelde 3e plaats, echter door minder weersstandspunten legde ze uiteindelijk beslag op de 4e plaats. De 18 jarige Gerco Lubberink uit Winschoten die sinds zijn 8e jaar is verknocht aan de damsport, pakte zijn 3e titel bij de junioren. Daar de KNDB de provinciale  kampioenschappen heeft losgekoppeld van plaatsing voor de NK’s, vindt deelname plaats, in samenspraak met de jeugdleider.