Dammers Winschoten 4 winnen

Het vierde team van Damclub Winschoten heeft in de 1e klasse van de Oost Groninger Dambond een knappe 3-5 overwinning behaalt op Meeden 2. In het plaatselijke Dorpshuis kwamen beide kwartetten maandagavond tot goed spel. Nikolaus Schütte zur Wick werd  als vaste teamspeler van Winschoten 4, vervangen door Hennie Medendorp. Evenals in de eerste ontmoeting toen het 5-3 werd voor Winschoten 4, moest Meeden 2 in deze returnwedstrijd wederom met 3-5 het onderspit delven. Na 1½ uur spelen kwam een 2-2 tussenstand op het scorebord met een wederzijdse winstpartij van Siepke Steenstra tegen Harm Jan Oolders en Jan Starke tegen Harms. Daarna trok Hennie Medendorp de tussenstand op naar 2-4 na een gedegen winst tegen Gerard Kamminga. Het verlossende punt voor Winschoten 4 liet lang op zich wachten, maar uiteindelijk werd de strijdbijl tussen Henk Doedens en Marchinus Mulder begraven, hetgeen de eindstand op 3-5 bracht. Met deze winst blijft Winschoten 4 op de vierde plaats staan in het tussenklassement en is Meeden 2 vooralsnog rode lantaarndrager.

DC Meeden 2  DC Winschoten 4
1 Henk Doedens Marchinus Mulder 1-1
2 Siepke Steenstra Harm Jan Oolders 2-0
3 Gerard Kamminga Hennie Medendorp 0-2
4 M. Harms Jan Starke 0-2
Tussenstand 1e klasse Oost Groninger Dambond
 1 Veendam 2 5-10 30
 2 Winschoten 3 6-7 29
 3 Pekela 6-6 22
 4 Winschoten 4 7-5 20
 5 Meeden 2 6-2 19

Dinsdagavond speelt Winschoten 3 thuis tegen de koploper Veendam 2.
Bij een puntendeling zijn de Veendammers kampioen van de 1e klasse.