Winschoten 1 na winst op 3e plaats

Hoofdklasse Oost Groninger Dambond
Het eerste team van Damclub Winschoten bezet momenteel via een nipte 5-3 zege tegen Veendam de 3e plaats in de hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond. Deze returnwedstrijd werd dinsdagavond afgewerkt in het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen in Winschoten. In de eerste ontmoeting verloor Winschoten in de “uitwedstrijd” nipt met 5-3 van Veendam. Nu bleven beide punten in de Molenstad. Vaste teamspeler
Ben Haan werd vervangen door Johan Mulder. Het viertal uit Winschoten nam na ruim 2 uur spelen een 4-0 voorsprong, met zeges van Henk Prak en Johan Mulder tegen respectievelijk Bé Brakels en Albert Moorlag. Gerco Lubberink kon daarna zijn ingestudeerde “Rozenburg” niet afronden tegen routinier Herman Mulder en incasseerde een nederlaag. Na de wedstrijd volgde een educatieve analyse. Tenslotte kwamen Geert Lubberink en Peter Helwerda tot een puntendeling, hetgeen de eindstand op 5-3 bracht.

Gedetailleerde uitslag

DC Winschoten 1 DC Veendam 1
1 Henk Prak Bé Brakels 2-0
2 Johan Mulder Albert Moorlag 2-0
3 Gerco Lubberink Herman Mulder 0-2
4 Geert Lubberink Peter Helwerda 1-1
Tussenstand hoofdklasse OGD
 1  DC DVK Groningen 1  7-9  35 bpt.
 2  DC Winschoten 2  7-8  27 bpt.
 3  DC Winschoten 1  8-8  33 bpt.
 4  DC Veendam 1  8-8  30 bpt.
 5  DC Meeden 1  6-6  23 bpt.
 6  DC Rhederweg 1  6-3  20 bpt.