Thijmen Sibma en Cayn Nomden pakken bronzen plak op damtoernooi in Leek

Het Sportcentrum Leek was afgelopen zaterdag het decor voor de 4e Drentse Dambond Cup voor jeugddammers. De andere toernooien vonden plaats in Zuidwolde, Hoogeveen en Hijken. De plaatselijke jeugdleider Evert Faber van Damclub Roden/Leek kon ’s middags ruim 60 dammertjes verwelkomen. De Drentse jeugdleider Rik Smit had ondertussen de dammers in spe onderverdeeld in groepjes van 8 tot 10. Alleen groep 1 met de sterkste jeugd in de gelederen, bestond uit 6 dammers die tevens de partijen afwerkten met de klok. Vanuit Winschoten vertrok een 9 koppige delegatie, waarbij Kyra van Driel uit Heiligerlee, Thijmen, Jari, Stan en Merel Sibma allen uit Blijham fungeerden als debutanten op dit toernooi. De overige clubleden waren Rianne Houwen uit Heiligerlee, Niels Schuur Beerta, Glenn Bisschop en Cayn Nomden beide uit Winschoten. Thijmen Sibma uit Blijham  en Cayn Nomden uit Winschoten kwamen tot een keurige 3e plaats in hun groep, die werd beloond met een beker. Ook Kyra van Driel ui Heiligerlee kwam in haar eerste optreden op zo’n toernooi goed voor de dag met een uitstekende 4e plaats. De overige leden van Damclub Winschoten waren terug te vinden in de middenmoot. Dit toernooi gold mede als een goede training voor de Provinciale scholenkampioenschappen in het basisonderwijs, dat a.s. zaterdag in het Jannes van der Wal Denksportcentrum in Groningen zijn beslag krijgt. De prijzen werden na afloop uitgereikt door Wim ten Damme van de organiserende vereniging Roden/Leek en de Drentse jeugdleider Rik Smit.