Cayn Nomden zilver na 4 ronden Drentse Dambond Cup

De 9 jarige Cayn Nomden uit Winschoten is na 4 ronden Drentse Dambond Cups als 2e geëindigd in het  eindklassement. Deze jeugdtoernooien worden sinds jaar en dag georganiseerd door de 4 actieve Drentse Damclubs namelijk DC Zuidwolde, HDC Hoogeveen, Hijken DTC en DC Roden/Leek. Tevens zorgen deze verenigingen voor de accommodatie en prijzen. Omdat de groepen bestaan uit 6 tot 10 deelnemers, worden de punten herleidt tot percentages. Zo wordt na elk toernooi de wisselbeker toegekend aan diegene met het hoogste percentage, waarbij deze beker tot de volgende DDB cup in de prijzenkast mag prijken. Zo wordt na 4 ronden DDB Cup een eindklassement opgemaakt, waarbij de wisselbeker dit seizoen bij Floris Tol uit Eelde terecht kwam. Goede tweede werd dus Cayn Nomden uit Winschoten. Volgens deze methode heeft een speler uit groep 8 evenveel kans op dit kleinood als een speler uit groep 1. Cayn bereikte dit uitmuntende resultaat via een 2e plaats in Hoogeveen, gevolgd met drie derde plaatsen in zowel Zuidwolde, Hijken als Leek. Clubgenoot Niels Schuur uit Beerta werd 18e in de eindrangschikking op de voet gevolgd door Rianne Houwen uit Heiligerlee met een  22e stek van de in totaal 105 deelnemers.
De overige clubgenoten die het merendeel van de toernooien afwerkten, namelijk Karsten Lich, Glen Bisschop, Armando Doddema en Amanda Lich werden respectievelijk 31e , 35e ,  36e , en 41e