Damdag Groningen

Damclub Winschoten neemt zaterdag 5 april met 16 leden deel aan een damtoernooi in het Jannes van der Wal Denksportcentrum in Groningen. De senioren beginnen om 10.00 uur en de jeugd schuift tegen 13.30 uur achter de borden. De organisatie is evenals vorig jaar in handen van de drie Groningse dambonden, namelijk PGD (Provinciaal Groninger Dambond)
NNDB (Nieuwe Noorder Dambond) en OGD ( Oost Groninger Dambond) De PGD maakt deel uit van de overkoepelende KNDB. Bleef de teller vorig jaar staan op 67 damliefhebbers, deze editie verwacht de organisatie de magische grens van 100 deelnemers te doorbreken.

Schooldammen
Dit toernooi is voor een 8 tal jongelui uit Winschoten een welkome aanvulling, qua voorbereiding, op de ½ finales NK schooldammen voor basisschool leerlingen, die zaterdag 12 april staan gepland. De pupillen gaan naar Ureterp en de welpen naar Hoogeveen.

½ finale NK Junioren en Pupillen
15 noordelijke topdammertjes vertoeven eveneens zaterdag in Dedemsvaart, waar één van de drie halve finales om de Nederlandse titel voor junioren en pupillen wordt afgewerkt. Het 18 jarige clublid Gerco Lubberink neemt deel aan de juniorengroep. De overige deelnemers komen van DV Warffum, Damgenootschap “Het Noorden” uit Groningen, Hijken DTC, HDC Hoogeveen en Damclub Zuidwolde