Damclub Winschoten op “Dag van het Park”

Zondag 25 mei staat Nederland weer in het teken van de “Dag van het Park”, met als doel positieve aandacht te vragen voor het groen in de stad. Dit gebeuren is 9 jaar geleden in het leven geroepen door de ANWB. Ca. 60 gemeenten in heel Nederland doen mee aan dit initiatief, waarbij elke gemeente hier hun eigen invulling aan geeft. Vanaf de beginperiode neemt de gemeente Oldambt (voorheen gemeente Winschoten) hieraan deel en wil dat zoveel mogelijk sportclubs zich gaan presenteren. Het stadspark, achter het rosarium, in Winschoten leent zich uitstekend voor deze sportuitingen. Het geheel wordt deze dag gecompleteerd met zang, dans en de stadsomroeper Geert Veen. Ook de kinderboerderij aan de rand van het stadspark heeft deze dag een centrale rol. Traditiegetrouw geeft ook Damclub Winschoten acte de preseance, waarbij weer is gekozen voor een strategische plek op de “driesprong” bij het hertenkamp op de rododendronroute. Het geheel wordt om ca. 13.00 uur ingeluid door de bekende stadsompoeper van Winschoten Geert Veen, die in een gepast kostuum het publiek gaat attenderen op de mogelijkheid van de vele sportuitingen. De gehele middag kan het publiek in alle rust genieten en deelnemen aan deze activiteiten. De damclub is zoals gewoonlijk weer aanwezig met hun “publiekstrekker” het demonstratiebord van 3 bij 3 meter, daarnaast kan op “gewone” borden in een ontspannen sfeer van deze denksport worden genoten. Leden van de damclub geven waar nodig advies. Het publiek wordt er deze middag tevens op gewezen dat Damclub Bad Nieuweschans zich op deze dag bij ons zal aansluiten. Damclub Bad Nieuweschans kan namelijk wel wat nieuwe leden gebruiken. Damclub Winschoten sluit zich hierbij aan en wil graag (de nieuwe) senior leden  uitnodigen, dinsdagavond 3 juni deel te nemen aan een toernooitje om het seizoen af te sluiten. De jeugd daarentegen is nog volop bezig en gaat 7 juni deelnemen aan het NK voor jeugdteams in het Denksportcentrum in Utrecht. 14 juni nemen Gerco Lubberink en Jan Starke nog deel aan het NK sneldammen. Nieuwe jeugdleden zijn uiteraard ook welkom bij de jeugdafdeling op de woensdagmiddagen. Middelbare school jeugd kan op de dinsdagavond terecht van 18.15 uur tot 19.15 uur.