Sterk debuut Stan Sibma uit Blijham op NK dammen voor benjamins

De 7 jarige Stan Sibma uit Blijham is afgelopen zaterdag op een gedeelde 9e plaats geëindigd in de NK finale voor benjamins. Woordvoerder Henk Stoop van de organiserende damvereniging “Denk en Zet” uit Culemborg kon in de plaatselijke speellocatie 19 benjamins uit alle windstreken van Nederland verwelkomen. Benjamins zijn jongelui die zijn geboren in het jaar 2006 of later. Met een speeltempo Van “Fischer 10+10” werden 9 ronden “Zwitsers” afgewerkt. Algemeen kampioen werd Wilmer Oostindjer uit Hoogeveen met als goede tweede Gerard Kramer uit Groningen. Bij de meisjes pakte Marjory Feyt uit Wageningen de titel. Goede tweede werd Indy Borchers uit Groningen. Met een 50% score (9 punten uit 9 wedstrijden) maakte Stan Sibma uit Blijham een uitstekend debuut. De prijzen werden uitgereikt door voorzitter Hans Vermeulen van de Koninklijke Nederlandse Dambond.
Stan Sibma is lid bij de jeugdafdeling van Damclub Winschoten. Evenals bij het NK welpen meisjes kunnen de noordelingen zich uitstekend meten met de top van Nederland.
Bij de meisjes pakte Lisa Scholtens uit Hoogeveen namelijk de titel, met als goede derde Elisabeth Kramer uit Groningen

Eindstand in Culemborg
1 Wilmer Oostindjer Hoogeveen 16 punten