Armando Doddema geslaagd voor “Wiersma” damdiploma

De 10 jarige Armando Doddema uit Winschoten en lid van de plaatselijke damclub, is afgelopen donderdag geslaagd voor zijn 2e damdiploma, het “Wiersma wit”. Hiermede komt het aantal jongens en meisjes dat in de gemeente Oldambt in juni is geslaagd voor een damdiploma op 49. Gespecificeerd, 41 “Van der Wal”, 6 “Wiersma wit” en 2 “Wiersma zwart”. Daar Armando 11 juni was verhinderd mocht hij, in overleg met de jeugdleider, het examen in een later stadium afleggen. Na de Van der Wal cursus, dat de grondbeginselen van het dammen behandeld, gaat de “Wiersma wit” cursus wat dieper in op de stof. Met deze kennis gaan de jongens en meisjes het damspel nog beter beheersen. Na de grote vakantie gaat Armando een begin maken met de ‘Wiersma zwart” cursus.
De basisschoolleerlingen die lid zijn van Damclub Winschoten nemen vanaf  woensdagmiddag 3 september in het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen deel aan de damlessen, die dan worden verzorgd door het kader van Damclub Winschoten.