Start damseizoen in Winschoten

De huidige 21 senioren van Damclub Winschoten maken dinsdagavond 2 september een start met de onderlinge competitie in het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen in Winschoten. Als lid van de Oost Groninger Dambond nemen de Winschoters naar verwachting met 3 viertallen deel aan de competitie, die de OGD elk seizoen uitschrijft. Tevens is Damclub Winschoten begin dit jaar toegetreden tot de KNDB. De Koninklijke Nederlandse Dambond is de overkoepelende organisatie van dammend Nederland.
Door dit besluit nemen de Winschoters dit seizoen met één 10 tal deel aan de Nationale Competitie in de 2e klasse A. Deze wedstrijden vinden altijd plaats op de zaterdagen en beginnen dan klokslag 12.00 uur. Winschoten begint de 1e ronde op 4 oktober met een “uitwedstrijd” tegen DV Warffum. In tegenstelling tot veel clubs in de NC, wordt het 10 tal van Damclub Winschoten inclusief reserves, louter gevormd uit “eigen” leden.
Volgens ingewijden zal deze stap van Winschoten een aanzuigende werking hebben voor dammers in de regio. De jeugd zal zeker baat hebben bij deze beslissing en kan in de toekomst geruisloos bij het 10 tal invoegen.

Waterbei, schot in de roos
Damclub Winschoten had afgelopen zaterdag veel succes op het straattheaterfestival “Waterbei” dat zich afspeelde in de binnenstad van Winschoten. De organisatie had voor de dammers een strategische plek ingeruimd voor het gemeentehuis. Onder grote publieke belangstelling konden de liefhebbers genieten van deze denksport. Mede hierdoor namen een 13 tal dammertjes in spé, het besluit deel te nemen aan de theorielessen die begin september van start gaan op de woensdagmiddag in het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen. Daar komen nog een 12 tal nieuwelingen bij, die het promotieteam van Damclub Winschoten ontmoette bij de “Dag van het Park” en de “Groenmarkt”.
Daarnaast namen 4 senioren het lidmaatschap bij de damclub in overweging.