Damclub Bad Nieuweschans zoekt beginnende dammers

De vorig jaar april opgerichte damclub Bad Nieuweschans is naarstig op zoek naar nieuwe leden. Nu hoeven dit niet gelijk leden zijn, die het dammen al onder de knie hebben. Integendeel, het mooiste is dat inwoners van Bad Nieuweschans en omgeving die zin hebben in een nieuwe ontspanning c.q. hobby, terecht kunnen op de damclub. De damclub is vorig jaar met assistentie van Damclub Winschoten voorzichtig begonnen in “De Akkerschans” onder de paraplu van Steunstee. Om een beetje “warm” te draaien is toen gekozen voor de vrijdagmorgen. Je moet namelijk ergens beginnen. Op het hoogtepunt waren een 10 tal liefhebbers lid van de damclub. Aan het einde van het eerste seizoen is de clubavond na rijp beraad verplaatst naar de vrijdagavond en zetelt men nu in de recreatieruimte van café “Reiderland”. Het bestuur en leden willen van 19.00 tot 21.00 uur de beginnende dammer laten genieten van deze denksport. Het plezier in de (dam) sport staat namelijk hoog in het vaandel.

Kennismakingslessen (jeugd) leden
Dit tijdstip en de vrijdagavond is een unieke combinatie voor de basisschooljeugd uit Bad Nieuweschans en omgeving, om zich het dammen eigen te maken. Vooral de kinderen die in januari 2015 voor hun school deelnemen aan het 3e scholendamtoernooi in de gemeente Oldambt, kunnen zich dan door het gediplomeerde kader van Damclub Bad Nieuweschans de grondbeginselen van het dammen laten bijbrengen. Vanzelfsprekend zijn de eerste kennismakingslessen (lees: jeugd en senioren) voor rekening van de damclub, om te zien of men het dammen leuk vindt.