Massadamkamp Oude Pekela

De Oost Groninger Dambond organiseert dinsdagavond 18 november voor haar leden de traditionele massadamkamp. Nadat “De Snikke” jarenlang het “strijdtoneel” was voor dit evenement, is het dit jaar verschoven naar MFC “De Binding” in Oude Pekela.
Dit is tevens het onderkomen van de plaatselijke damclub. DC Veendam, DC Rhederweg,
De “Vriendenkring” (DVK) uit Groningen, DC Meeden, DC Pekela en DC Winschoten werden door het bestuur van de OGD geïnviteerd, hieraan deel te nemen. De verenigingen kunnen zich inschrijven met viertallen, waarbij elk teamlid wordt gekoppeld aan een speler van een andere club. Het kwartet dat de meeste bordpunten bijeen schuift mag zich kampioen noemen. Dit alles onder een speeltempo van 55 zetten in 90 minuten. De organisatie van de OGD verwacht dat ongeveer 40 damliefhebbers de reis naar Oude Pekela ondernemen.
Damclub Winschoten die 21 senioren op de ledenlijst heeft staan, gaat volgens traditie de laatste jaren, voltallig naar dit toernooi en schrijft waarschijnlijk 4 viertallen in.