Finale Groningse damtitel tussen Jack Westerdijk en Jan Starke

De strijd om de Provinciaal Groningse damtitel in de eerste klasse is uitgelopen op een barrage tussen Jack Westerdijk uit Delfzijl en Jan Starke uit Oude Pekela. Met het ingaan van de laatste ronde verloor koploper Gezinus Bottema uit Warffum donderdagavond in café Spoorzicht in Warffum, verrassend van opkomend talent Jan Starke. Jack Westerdijk uit Delfzijl kwam langszij via winst tegen Joop van der Heide. De komende weken spelen Jack en Jan twee barrage partijen, om uit te maken, wie uiteindelijk de titel mag overnemen van regerend kampioen Gezinus Bottema, die dus derde is geworden. Jack en Jan behielden in deze titelstrijd hun ongeslagen status. Jan Starke ging in zijn partij tegen Gezinus Bottema voortvarend te werk, uiteindelijk trok Jan de winst via een combinatie naar zich toe. Rudolf Schwab uit Westeremden droeg met winst de “rode lantaarn” over aan clubgenoot Eddy Groenhagen uit Warffum. De wedstrijden stonden onder auspiciën van de Provinciaal Groninger Dambond. Jan Starke is lid van Damclub Winschoten waar hij in de basis zit van het 10 tal, dat uitkomt in de landelijke 2e klasse A.

Uitslagen 5e ronde
Gezinus Bottema – Jan Starke 0-2