Jan Starke uit Oude Pekela wint 1e barrage om PGD damtitel

De 33 jarige Jan Starke uit Oude Pekela heeft dinsdagavond een belangrijke stap gezet, richting kampioenschap in de eerste klasse om de Provinciaal Groningse Dambondtitel. In de reguliere competitie eindigde Jan ex aequo met Jack Westerdijk uit Delfzijl, waardoor een barrage de beslissing moest brengen. De eerste barrage vond plaats in het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen in Winschoten. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Jan steeds meer grip op de partij en wist uiteindelijke een winnend eindspel op het bord te creƫren. De 2 winstmogelijkheden waren twee maal achterlopen met de dam of de verrassende klemzet. Ondertussen gaf Jack Westerdijk zich gewonnen. De 2e barragepartij vindt plaats in Delfzijl, waar Jan voldoende heeft aan een puntendeling om de felbegeerde titel binnen te halen.