Damclub Winschoten wint nipt met 5-3 van DC Meeden

In de hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond zegevierde het eerste viertal van Damclub Winschoten met 5-3 tegen DC Meeden. Deze wedstrijd in de 4e ronde, vond afgelopen dinsdagavond, plaats in het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen in Winschoten. Winst was er voor Ben Haan en Johan Mulder, tegen respectievelijk Egbert Wierenga en Wubbo Gernaat, aangevuld met een puntendeling van Marchinus Mulder tegen Bert Kor. Samen met Veendam 1 heeft Winschoten een 100 % score behaald. De 5e ronde ontmoetten beide koplopers elkaar in Veendam. In dezelfde klasse won DVK met 8-0 tegen promovendus Veendam 2 en staat derde.

Wedstrijdverloop
Binnen een uur opende Ben Haan de score met een damzetje tegen Egbert Wierenga. Niet lang daarna combineerde Johan Mulder eveneens naar dam tegen Wubbo Gernaat, wat de tussenstand op 4-0 bracht. Met deze wind in de rug bood Marchinus Mulder remise aan tegen Bert Kor. Bert accepteerde dit voorstel, hetgeen de overwinning voor Winschoten veilig stelde. Jacob Pronk kon in deze interessante wedstrijd zijn ratingverschil met Klaas van der Laan niet uitbuiten en moest zelfs berusten in een nederlaag.

Uitslagen 4e ronde hoofdklasse OGD

DC Veendam 2 – De Vriendenkring Groningen 0-8