Damwedstrijd Veendam 1 – Winschoten 1 gelijkspel

De twee koplopers in de hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond, Veendam 1 en Winschoten 1 speelden afgelopen dinsdagavond in Buurthuis “De Leegte” in Veendam met 4-4 gelijk. Ben Haan opende voor Winschoten de score met een solide winst tegen Reint Prins. Even daarna kwam Veendam langszij na verlies van Gerco Lubberink tegen Herman Mulder, 2-2. Daarna duurde het nog geruime tijd eer de eindstand op het scorebord kwam.
Geert Lubberink verzuimde in het middenspel schijfwinst te kunnen halen tegen Harry de Groot (1151 ratingpunten), hetgeen zeker remise had opgeleverd. Ben Dekens en Peter Helwerda kregen in de tussentijd een interessant eindspel op het bord. Ben zag hier op een gegeven moment geen brood meer in en bood remise aan. Peter sloeg dit aanbod af en liep enige tijd later in een geniepig zetje. 2-0 voor Ben Dekens. Net voor de 4-4 gelijkmaker van Ben Dekens had Geert Lubberink in een 6 om 6 stand de handdoek in de ring gegooid. Achteraf was dit een terechte uitslag. Met dit resultaat blijven Veendam en Winschoten koploper in de hoofdklasse van de OGD.

Gedetailleerde uitslag

Veendam 1 Winschoten 1
1. Peter Helwerda – Ben Dekens 0-2
2. Harry de Groot – Geert Lubberink 2-0
3. Herman Mulder – Gerco Lubberink 2-0
4. Reint Prins – Ben Haan 0-2

Stand hoofdklasse OGD

1. Veendam 1 4-7 21 bp
2. Winschoten 1 4-7 20 bp
3. DVK Groningen 4-3 17 bp
4. Meeden 1 3-1 10 bp
5. Veendam 2 3-0 4 bp

Dinsdagavond 23 december staat de hoofdklasse wedstrijd Veendam 2 – Meeden 1 gepland.