Damclub Winschoten 2 – DC Pekela 4-4

Afgelopen dinsdagavond vond in het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen in Winschoten de streekderby plaats tussen Damclub Winschoten 2 en Damclub Pekela. Nadat de kruitdampen waren opgetrokken, prijkte de 4-4 eindstand op het bord. Winschoten nam een 2-0 voorsprong na winst van Dirk Wammes tegen Hemmo Jager. Even daarna capituleerde Harrie Molthoop tegen Bert Begeman, wat de tussenstand op 2-2 bracht. Harrie kon deze keer, de partij met schijfwinst, niet tot een goed einde brengen. Niet weinig later nam de thuisclub wederom een voorsprong na winst van Jacob de Groot tegen Gerard Tebbenhof, 4-2. Tenslotte bleef Frans de Groot op de nul steken na verlies tegen E. Hartman, hetgeen de eindstand op 4-4 bracht. Met deze uitslag blijft Winschoten 2 op de tweede plaats staan in de viertallen competitie van de 1e klasse in de Oost Groninger Dambond.

Gedetailleerde uitslag

DC Winschoten 2 - DC Pekela