Damclub Winschoten – DVK Groningen 4-4

De hoofdklasse wedstrijd in de Oost Groninger Dambond tussen Damclub Winschoten en “De Vriendenkring” uit Groningen is afgelopen dinsdagavond geëindigd in een 4 – 4 gelijkspel. In het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen liepen alle vier partijen naar remise. Deze uitslag was het eerste puntverlies van Winschoten. Desondanks gaat het kampioenschap tussen Veendam 1 en Winschoten 1. Beide viertallen ontmoeten nog Damclub Meeden en op de laatste wedstrijddag heeft competitieleider Bé Brakels uit Ter Apelkanaal beide koplopers aan elkaar gekoppeld in Winschoten.

Ratingpunten
De 4-4 einduitslag is niet zo verwonderlijk, gezien het minieme ratingverschil van beide teams. De ratingpunten geven namelijk de speelsterkte van de spelers weer. Wedstrijden in KNDB verband, met normaal speeltempo, hebben invloed op de ratingpunten. Na elke partij worden deze namelijk bijgesteld. We nemen een voorbeeld, uitgaande dat een partij wordt gespeeld tegen een gelijkwaardige tegenstander. Bij winst stijgt het puntenaantal, bij remise verandert het nauwelijks en bij verlies zakt het puntenaantal.

Gedetailleerde uitslag

DC Winschoten - “De Vriendenkring” Groningen