Kyra van Driel uit Heiligerlee damt naar zilver

De 11 jarige Kyra van Driel uit Heiligerlee is afgelopen zaterdag in de 3e ronde van de Drentse Dambond Cup in Hijken op een 2e plaats geëindigd in haar groep. In deze groep 5 stond ze na de reguliere competitie van dit jeugdtoernooi op een gedeelde 2e plaats met Gerard Kramer uit Groningen. De reglementen schreven een barrage voor. Nadat ze deze barragepartij winnend afsloot, mocht ze uit handen van voorzitter Wim Koopman van Hijken DTC de 2e prijs in ontvangst nemen, die bestond uit een fraaie beker.

10 tal Damclub Winschoten
De derde editie van de DDB Cup mocht zich op de laatste zaterdag van januari wederom verheugen in een grote publieke belangstelling. Damclub Hijken DTC die de accommodatie verzorgde, kon onder voorzitterschap van Wim Koopman ruim 60 dammertjes in spe verwelkomen. De Drentse jeugdleider Rik Smit bracht ondertussen de jongens en meisjes onder in 9 groepjes van maximaal 8 spelers. Damclub Winschoten was met 10 jeugdleden goed vertegenwoordigd op dit jeugdtoernooi. Kyra van Driel uit Heiligerlee en de 9 jarige Ashwien Mahabier uit Winschoten werden beide 2e in hun groep en de even oude Jari Sibma uit Blijham mocht met een 3e plaats eveneens een beker in ontvangst nemen. De overige jeugdleden van Damclub Winschoten gingen met een medaille huiswaarts, te weten: Niels Schuur uit Beerta, Merel Sibma uit Blijham, Amanda Lich uit Winschoten, Thijmen Sibma uit Blijham, Stan Sibma Blijham, Glenn Bisschop Winschoten en Cayn Nomden uit Winschoten.