Dammen op Groenmarkt

Zaterdag 4 juli vormt het Rosarium in Winschoten het decor voor de traditionele Groenmarkt. Van 10.00 tot 16.00 uur probeert het merendeel van de standhouders zijn tuingerelateerde producten aan de man te brengen. Daarbij is ook gedacht aan de inwendige mens. Daarnaast staat Damclub Winschoten, als randgebeuren, met haar stand tussen de rozenperken. Het aanwezige kader probeert op deze ongedwongen wijze de damsport te promoten. Op deze gelegenheid biedt de damclub het publiek namelijk de mogelijkheid om in alle rust een partijtje te dammen op de reguliere damborden of het aanschouwen van een wedstrijdje op het demonstratiebord van 3 bij 3 meter. Om de verwachte hitte te mijden beschikt de damclub, sinds vorig jaar, over een ruime tent waar het spel gespeeld kan worden.