Sportwens van Damclub Winschoten

Het Haijo Dijkhuis fonds in de gemeente Oldambt stelt dit jaar 3 geldprijzen beschikbaar voor sportclubs met de meest aansprekende sportwens. Alle sportclubs uit de gemeente Oldambt kunnen hier een gooi naar doen. Van alle inzendingen krijgen namelijk de 8 best beoordeelde inzendingen een invitatie zich voor een jury te presenteren op 27 november in Winschoten. De jury bestaat uit oud schaatsster en oud-sportcoach Renate Groenewold, Rob de Waard als directeur van het Huis voor de Sport Groningen en wethouder sport en cultuur van de gemeente Oldambt Bard Boon. De sportwens van Damclub Winschoten bestaat uit de aanschaf van een digibord met beamer compleet met labtop als aanvulling op het lesgeven voor zowel de jeugd als de beginnende dammers. Deze attributen zijn tevens inzetbaar bij jeugdtoernooien met name het schooldammen. Winschoten heeft namelijk één van de halve finales om het NK schooldammen voor basisschoolleerlingen op 9 april 2016 toegewezen gekregen. Om zich nu en in de toekomst goed te presenteren zijn deze attributen van eminent belang. Volgens deze methode zijn namelijk de uitslagen rechtstreeks te volgen op internet.