Schooldammen in Oost Groningen

In de aanloop naar het scholendamtoernooi in Oost Groningen, blijkt voor deze 4e editie veel belangstelling te bestaan. Alle basisscholen in de gemeente Bellingwedde en Oldambt zijn eind september uitgenodigd hieraan deel te nemen. De wedstrijden staan voor half januari 2016 op de wedstrijdkalender. De scholen kunnen viertallen afvaardigen in de categorie groep 4 t/m 6 en/of groep 7/8. Op de wedstrijddag zelf worden 7 ronden “Zwitsers systeem” afgewerkt. Daarnaast kunnen de leerlingen zich t.z.t. opgeven voor de persoonlijke titel, dat in februari plaatsvind. Tenslotte kunnen de liefhebbers opgaan voor hun 1e damdiploma, waarvoor ze worden uitgenodigd om de jeugdafdeling van Damclub Winschoten te bezoeken. Overigens alle deelnemers aan het scholendamtoernooi gaan sowieso met een prijs huiswaarts. Team 1 t/m 3 een beker en iedereen een medaille met inscriptie.

Drie thuiswedstrijden
Daar voor dit scholendamtoernooi, naast de 22 basisscholen in de Gemeente Oldambt, ook de 7 scholen in de gemeente Bellingwedde zijn benaderd, heeft de organisatie gekozen voor het gebouw van SV Bovenburen in Winschoten. (lees: grote zaal) Groep 4 t/m 6, de welpen, bijt op 20 januari 2016 het spits af en een week later groep 7/8, de pupillen. Daarna gaan de nrs. 1 en 2 in elke leeftijdscategorie sowieso naar het Provinciaal Gronings kampioenschap op zaterdag 20 februari 2016 in MFC “De Binding” in Oude Pekela. Wellicht dat de winnaar van de bronzen plak eveneens gerechtigd is mee te doen in Oude Pekela, echter dit hangt sterk af van het aantal deelnemende teams bij het regio toernooi in Winschoten. Aansluitend volgt dan de halve finale om het Nederlands Kampioenschap dat 9 april 2016 haar beslag krijgt in Winschoten. Het gebouw van SV Bovenburen in Winschoten is dan weer het strijdtoneel.