Pinky leert kinderen dammen met DamZ

De Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) heeft Pinky in de arm genomen om het dammen onder de jeugd te promoten. Pinky is namelijk een vrolijk ogende pinguin met een buik als dambord. Deze knuffelbare mascotte gaat zich presenteren op b.v. schooldamtoernooien. Daarnaast heeft Pinky een eigen website genaamd DamZ. Via deze site komen kinderen spelenderwijs in aanraking met het damspel. Als basis worden de spelregels doorgenomen en via “Dammentor” kunnen ze zetjes oefenen. Tevens is er een aparte link naar nieuws over “Schooldammen”. Nieuw is tevens het spelen van partijtjes op de “Damserver”. Tenslotte kunnen kinderen zich nog steeds aansluiten bij een damclub met een jeugdafdeling of gewoon jeugdtoernooien bezoeken. In de Provincie Groningen beschikken DG Het Noorden uit Groningen, DV Warffum, Damclub Roden/Leek en Damclub Winschoten over een jeugdafdeling.
damz