Kwartet dammers Winschoten 1 pakt zilver na winst op Meeden 2

In de viertallencompetitie van de Oost Groninger Dambond (OGD) is maandagavond 21 maart de laatste wedstrijd in de eerste klasse afgewerkt. Meeden 2 ontving in het plaatselijke Dorpshuis Winschoten 1 dat met 2 – 6 de winst naar zich toe trok en daarmee de 3 – 5 nederlaag van vorige week volledig wegpoetste. Aan Winschoter zijde wonnen Frans de Groot, Marchinus Mulder en Jan Starke, tegen respectievelijk Gerard Kamminga, Henk Veltman en Henk Doedens. Alleen Jacob de Groot moest de eer laten aan Sipke Steenstra van Meeden 2. Met dit resultaat nestelden de Winschoters zich op een keurige tweede plaats in de 1e klasse van de OGD, achter kampioen Winschoten 2. Al met al voor de Winschoters een prachtige afsluiting van dit seizoen. Het speeltempo in de viertallencompetitie is 50 zetten in 90 minuten. Na deze tijdcontrole krijgen beide spelers nog 15 minuten tot hun beschikking de wedstrijd “uit” te maken.

Wedstrijdverloop
Na de verrassende 3 – 5 “thuis” nederlaag van vorige week tegen Meeden 2, had teamleider Jan Starke de opstelling van Winschoten 1 enigszins aangepast. Uitgangspunt was een overwinning, hetgeen de 2e plaats in de 1e klasse zou veilig stellen. Frans de Groot opende de score voor Winschoten met een overwinning tegen Gerard Kamminga. Broer Jacob de Groot kwam dit keer niet tot scoren tegen Sipke Steenstra, waardoor Meeden 2 langszij kwam. Daarna liepen de Winschoters weer uit na een gedegen zege van Marchinus Mulder tegen Henk Veltman, 2 – 4. Jan Starke maakte daarna aan alle illusies van Meeden 2 een einde met een zege tegen Henk Doedens, wat de eindstand op 2 – 6 bracht.

Gedetailleerde uitslag

Meeden 2 - Winschoten 1