Dammen op Koningsdag in Winschoten

De bezoekers op de Winschoter Koningsdag worden woensdag 27 april in de gelegenheid gesteld de damsport te beoefenen. Bij de herinrichting van het marktplein in 2008 werd namelijk een dam- en schaakbord meegenomen in de bestrating. Deze geïntegreerde “borden” van 4 bij 4 meter lenen zich uitstekend voor deze dag om beide denksporten te promoten. Een kader van de plaatselijke damclub is de gehele dag aanwezig om het publiek te laten genieten van het dammen in deze “laagdrempelige entourage”. Dat kan natuurlijk in alle rust met een partij op het grote dambord. Daarnaast staan enkele “gewone” damborden opgesteld voor een oefenpartijtje. Het kader is vanzelfsprekend bereidt de liefhebbers, in een ongedwongen sfeer, bij te praten over de ins en outs van de damsport. Stichting Marketing Oldambt gaf in 2015 de aanzet om meer sportclubs te betrekken bij Koningsdag. Damclub Winschoten greep dit initiatief met beide handen aan, haar sport op deze manier te promoten.