Wim Westerbeek uit Winschoten pakt huisdamtitel op toernooi in Oude Pekela

De Oost Groninger Dambond (OGD) de Provinciaal Groninger Dambond (PGD) en de Drentse Dambond (DDB) hadden ook dit jaar haar jaarlijkse damdag gepland in MFC “De Binding” in Oude Pekela. Zaterdag 30 april vertrokken de liefhebbers naar Oost Groningen. De senioren werden ondergebracht in groepen van 4, waarbij een ieder 3 partijen speelde met een maximale speeltijd van 1 uur per speler per partij. In de huisdamklasse werd Wim Westerbeek uit Winschoten kampioen na een barrage met Grieko Kruijer uit Wedderveer. Beide spelers hadden namelijk elk 8 punten vergaard in een dubbele ronde. De reglementaire beslissingspartij werd daarna gewonnen door Wim Westerbeek. Derde werd Richard de Rooy uit Wedde. Algeheel kampioen in de hoofdklasse werd Nico Werkman uit Baflo. De 1e klasse werd gewonnen door Fenno Werkman uit Baflo.

Eindstand huisdamklasse
Wim Westerbeek Winschoten 8 punten (na barrage)
Grieko Kruijer Wedderveer 8 punten
Richard de Rooy Wedde 7 punten
Anke Sijbesma Winschoten 1 punt

Alle spelers in de huisdamklasse zijn overigens lid van Damclub Winschoten en worden op de clubavond (elke dinsdag) begeleidt door Harrie Molthoop die zaterdag uiteraard ook acte de preseance gaf. Op de dinsdagavond wordt eerst aandacht besteed aan een gedeelte theorie, waarna een onderlinge competitie wordt afgewerkt. Indien de groep compleet is bestaat deze uit 8 spelers. Uiteraard kunnen liefhebbers de eerste weken gerust binnenlopen en in alle rust zien of ze de damsport leuk vinden.