Katrinus Posthumus en Jan Starke kampioen sneldammen van DC Winschoten

De 33 jarige Katrinus Posthumus uit Hoogezand en de 35 jarige Jan Starke uit Oude Pekela legden dinsdagavond 31 mei beslag op de sneldamtitels in respectievelijk de hoofdklasse en de 1e klasse van Damclub Winschoten. Op deze laatste clubavond van dit seizoen in het gebouw van SV Bovenburen in Winschoten, werd een traditioneel sneldamtoernooi gespeeld. Onder een speeltempo van “Fischer 5+5” werd een rondtoernooi afgewerkt onder de 8 hoofdklasse dammers. Goede tweede in de hoofdklasse werd Ben Dekens uit Winschoten en plaatsgenoot Jakob Pronk legde beslag op de derde plaats. In de eerste klasse (7 spelers) werd Dirk Wammes uit Bad Nieuweschans tweede en Richard de Rooy uit Wedde derde. Hier moesten Richard en Harrie nog een barrage spelen om de 3e plaats.
Richard de Rooy won uiteindelijk. De prijzen werden na afloop uitgereikt door Ben Haan als voorzitter van DC Winschoten.

Ongeslagen kampioen
Zowel Katrinus Posthumus als Jan Starke werden ongeslagen kampioen. Katrinus kwam remise overeen met Ben Dekens en won de overige partijen. Jan Starke deed hetzelfde in de eerste klasse en kwam een puntendeling overeen met Harrie Molthoop.

Nieuw opzet vindt bijval

In tegenstelling tot vorig seizoen is nu gekozen voor het spelen in twee groepen. In voorgaande jaren werd in één groep meestal 7 ronden “Zwitsers systeem” afgewerkt. Bij deze methode is het aantal deelnemers van ondergeschikt belang. Tevens werd in het verleden alleen gedamd om de eer. De huidige opzet viel in goede aarde. Als toegift had het bestuur in elke groep tevens drie prijzen beschikbaar gesteld. Standaards voor de kampioenen en medailles voor de nrs. 2 en 3.

Eindstand Hoofdklasse

1. Katrinus Posthumus Hoogezand