Dammen op Groenmarkt in Winschoten

Zaterdag 2 juli staat het Rosarium in Winschoten wederom in het teken van de Groenmarkt. Naast het aanbod van tuin gerelateerde producten die tussen 10.00 en 16.00 uur aan de man worden gebracht, heeft Stichting Marketing Oldambt gezorgd voor een schare aan nevenactiviteiten, waaronder Streetband “De Klinkers” uit Winschoten. Daarnaast geeft Miss Oldambt in combinatie met de rozenmeisjes acte de preseance. Traditiegetrouw schuift ook Damclub Winschoten aan op dit evenement. De publiekstrekker, het dambord van 3 bij 3 meter, wordt zaterdagmorgen weer van stal gehaald om de damsport te promoten. Daarnaast stelt de damclub “gewone” damborden ter beschikking om de liefhebbers in alle rust te laten genieten van een partijtje dammen. Een kader is de hele dag aanwezig om dit oeroude spel onder de aandacht te brengen van het publiek en eventueel te informeren over de ins en outs van de damsport. Dit alles onder het motto: meedoen is belangrijker dan winnen, waarbij het plezier in dammen voorop staat. Tenslotte verricht wethouder Ricky van den Aker van de gemeente Oldambt om 11.00 uur bij het Rozenpaviljoen de officiële opening, waarmee tevens het rozenseizoen van start gaat.