Dammen op Groenmarkt geslaagd

De Groenmarkt van zaterdag 2 juli, in het Winschoter rosarium, is voor de plaatselijke damclub uitgelopen op een geslaagd evenement. Deze jubileum editie vond voor de 25e keer plaats in een uitstekende ambiance. Van origine heeft de Groenmarkt natuurlijk tuin gerelateerde producten. Echter in de loop van de jaren zijn er een diversiteit aan nevenactiviteiten bijgekomen. Ook dit jaar heeft Stichting Marketing Oldambt met Streetband De Klinkers uit Winschoten, Stadsomroeper Geert Veen en Miss Oldambt in combinatie met de rozenmeisjes de Groenmarkt compleet gemaakt. Daar hoorde Damclub Winschoten ook bij, waarbij het uitgangspunt was het promoten van de damsport. Reeds 8 jaar geeft de damclub acte de préséance met haar publiekstrekker het demonstratiebord van 3 bij 3 meter. Daarnaast stonden ook “gewone” borden waar de liefhebbers in alle rust een partijtje konden spelen. Het aanwezige kader gaf desgewenst tekst en uitleg over de damsport. Het hele gebeuren nam de hele dag in beslag van 10.00 tot 16.00 uur, waarbij menigeen een lidmaatschap bij de damclub in overweging nam. Vanzelfsprekend zijn de eerste bezoeken aan de clubavond vrijblijvend. Overigens over twee maanden wordt een begin gemaakt met het nieuwe damseizoen 2016-2017.