1e titel Damclub Winschoten op massadamkamp OGD

Op de massadamkamp van de Oost Groninger Dambond (OGD) op dinsdagavond 25 oktober in MFC “De Binding” in Oude Pekela, heeft damclub Winschoten de titel gepakt in de “beginnersklasse”. Het A team bestond uit Richard de Rooy uit Wedde, Henk Smit Westerlee en Grieko Kruijer uit Wedderveer. Het Winschoter B team legde beslag op het zilver en werd gevormd door Wim Westerbeek uit Winschoten, Anke Sijbesma uit Winschoten en Evert van Leeuwen uit Bad Nieuweschans. Om de beginnende dammer meer te betrekken bij deze sport riep het bestuur van de OGD vorige seizoen een aparte groep in het leven. Na twee seizoenen blijkt deze constructie een gouden greep te zijn. Van origine is de massadamkamp opgezet voor alle leden van de OGD om het nieuwe damseizoen voor clubviertallen in te luiden. De OGD wordt overigens gevormd door Meeden, DVK Groningen, Rhederweg, Veendam, Pekela en Winschoten. De clubs namen deel met 4, 5 of 6 tallen, waarbij elk teamlid tegen een speler van een ander team 1 partij speelde. Veendam 1 pakte de titel, voor DVK en Winschoten 1.

Gespecificeerde uitslag beginnende dammers
Winschoten A Winschoten B
Richard de Rooy - Wim Westerbeek 2 – 0
Henk Smit – Anke Sijbesma 2 – 0
Grieko Kruijer – Evert van Leeuwen 2 – 0
6 – 0

Eindstand Massadamkamp gevorderde dammers
1. Veendam 1 4 – 7
2. DVK Groningen 4 – 6
3. Winschoten 1 5 – 6
4. Veendam 2 5 – 5
5. Pekela 2 2 – 2
6. Winschoten 2 6 – 5
7. Meeden 4 – 2
8. Pekela 1 4 – 1

Winschoter spelers

Damclub Winschoten was vertegenwoordigd door een 11-tal spelers namelijk: Jakob Pronk, Jacob de Groot, Frans de Groot, Ben Dekens, Dirk Wammes, Marchinus Mulder, Harm-Thijs de Boer, Ben Haan, Henk Prak, Gerco Lubberink en Geert Lubberink. Winstpartijen waren er voor Henk Prak, Ben Dekens, Marchinus Mulder en Geert Lubberink, aangevuld met remises van Frans de Groot, Ben Haan en Jakob Pronk.

20161025_210435-1