Onderlinge competitie

In de beginnersgroep van Damclub Winschoten zijn dinsdagavond 22 november wederom enkele interessante theoretische onderwerpen de revue gepasseerd. Deze week bezochten maar liefst 30 leden de club. Dit is inclusief de jeugdleden op de woensdagmiddag.

Uitslagen: Wim Westerbeek – Grieko Kruijer 0 – 2
Henk Smit – Anke Sijbesma 0 – 2
Harrie Molthoop – Richard de Rooy 2 – 0

Hierbij spelen Harrie Molthoop, Dirk Wammes en Jan Starke buiten mededinging mee voor het klassement.

Nieuwe leden welkom

In de “beginnersgroep” van damclub Winschoten wordt elke dinsdagavond plaats gereserveerd voor nieuwe leden. De nieuwkomers beginnen dan in hun eigen tempo met de grondbeginselen van de damsport. Daarbij zijn de damleiders van damclub Winschoten uitgerust met de modernste apparatuur. Daarnaast kunnen ze bogen op een jarenlange ervaring. Na verloop van tijd kan deze eerste cursus worden afgesloten met een examen, het Van der Wal diploma, genoemd naar de reeds overleden ex wereldkampioen Jannes van der Wal uit Groningen. Ter introductie zijn de eerste vier bezoeken aan de clubavond geen contributie verschuldigd.
Stand per 22 november
AW + = - PT
1. Richard de Rooy 10 7 2 1 16
2. Grieko Kruijer 8 4 1 3 9
3. Wim Westerbeek 8 3 2 3 8
4. Anke Sijbesma 8 4 0 4 8
5. Henk Smit 4 2 0 2 4
6. Harrie Molthoop 2 1 1 1 3
7. Cor Santifort 2 0 2 0 2
8. Dirk Wammes 1 0 1 0 1
9. Jan Starke 1 0 1 0 1
10. Anne Snoey 1 0 0 1 0
11. Edzo Luttjeboer 2 0 0 2 0
12. Evert van Leeuwen 3 0 0 3 0

De gevorderde dammers benutten de clubavond voor oefenpartijtjes.

Winschoten – Meeden 2 5 – 3

In de eerste klasse van de Oost Groninger dambond (OGD) kwam het viertal van Winschoten dinsdagavond in de thuiswedstrijd tegen Meeden 2 tot een 5 – 3 overwinning. Zeges waren er voor Frans de Groot en Jan Starke, aangevuld met een puntendeling van Marchinus Mulder. Hiermede heeft Winschoten zich op de eerste plaats van het klassement genesteld.