Damclub Winschoten verwelkomt beginnende dammer

Mede door het enthousiasme tijdens de WK dammen tussen Roel Boomstra en Jan Groenendijk, heeft Damclub Winschoten de oplossing gevonden om de beginnende dammer beter te laten aansluiten bij een damclub, waar normaliter (gevorderde) leden vertoeven die deze sport reeds jaren beoefenen en het dammen dus redelijk onder de knie hebben. Als nieuwkomer verlies je meestal alle wedstrijden en is de lol er gauw af, om de club voorgoed de rug toe te keren. Met deze wetenschap heeft Damclub Winschoten vorig seizoen reeds een aparte groep voor deze nieuwkomers in het leven geroepen en met succes. Elke dinsdagavond verzorgd Harrie Molthoop vanaf 19.30 uur een theoretisch gedeelte voor de liefhebbers, om daarna het geleerde in praktijk te brengen met oefenpartijtjes. De nieuwkomers kunnen namelijk elke clubavond aanschuiven en starten allereerst met de grondbeginselen van het dammen in het gebouw van SV Bovenburen in de Molenstad. Na verloop van tijd kunnen deze theorielessen worden afgesloten met een examen, wat het Van der Wal diploma oplevert, genoemd naar de reeds overleden Internationaal Grootmeester Jannes van der Wal uit Groningen. De “Wiersma” vervolgcursus gaat verder in de theorie, wat het dammen nog leuker maakt. Als introductie zijn de eerste 4 lessen gratis.