Vijf leerlingen St. Vitusschool Winschoten geslaagd voor damdiploma

Vijf leerlingen van de St. Vitus basisschool in Winschoten zijn dinsdagmiddag 13 december geslaagd voor het Van der Wal damdiploma. Zeven weken geleden zijn Caer Donrodpai, Annabel Wachter, Emma Werkman, Florian Wachter en Nickey Loots begonnen aan deze damcursus, dat de grondbeginselen van het damspel behandeld. De acht wekelijkse sessies werden verzorgd door Geert Lubberink van Damclub Winschoten. Deze enthousiaste groep leerlingen heeft met dit diploma op zak, de basis gelegd voor de “Wiersma” vervolgcursus. Dit naschoolse initiatief viel onder verantwoording van coördinator Mariska Beukeboom. De school spreekt de hoop uit, na de voorjaarsvakantie, hier een vervolg aan te geven, uiteraard bij voldoende deelname. Tevens wordt dan een nieuwe Van der Wal cursus aangeboden. Ondertussen is Nickey Loots lid geworden van de jeugdafdeling bij Damclub Winschoten.
imag0922-2