WK match laat damvirus ontwaken

De 23 jarige Wereldkampioen Roel Boomstra uit Groningen en de 18 jarige Jan Groenendijk uit Wageningen hebben de damsport weer op de kaart gezet, door de WK match af te werken met indrukwekkende en leerzame partijen. Geen “salon remises”, integendeel er werd volop strijd geleverd met hoogstaand spel. Deze ambassadeurs met crew en nodige media aandacht, heeft er toe bijgedragen dat het dammen weer volop in de belangstelling staat. Het kader van Damclub Winschoten heeft zich ondertussen al warm gelopen langs de zijlijn om nieuwe leden wegwijs te maken in de damsport. Vooruitlopend heeft de damclub reeds een apart “leslokaal” in de Bovenburen beschikbaar gesteld om de liefhebbers de grondbeginselen van het dammen te onderwijzen. Daarbij is de damclub uitstekend geoutilleerd. Op een “tv scherm” wordt namelijk moeiteloos de basiskennis van het dammen geprojecteerd. Overigens de clubavond begint elke dinsdagavond om 19.30 uur.