Zevental jeugdleden Damclub Winschoten actief op 3e Regio Cup

Zaterdag 28 januari is de 3e Regio Cup afgewerkt in het Drentse Hijken. De 55 jeugddammers kwamen uit Drachten, Sneek, Gramsbergen, Groningen, Hoogeveen, Aldeboarn, Warffum, Hijken, Bad Nieuweschans, Heiligerlee en Winschoten. Oost Groningen was zodoende vertegenwoordigd door Anna Klooster, Janick Lanting en Demi Peters alle drie uit Bad Nieuweschans, Kyra van Driel uit Heiligerlee, Jamey Loots, Nickey Loots en Hermann Loots alle drie uit Winschoten. De jongelui waren gehuld in de shirts van Damclub Winschoten. Hermann Loots debuteerde op deze 3e Regio Cup en wist in groep 7 een 6e plaats te behalen. Kyra van Driel en Demi Peters kwamen met een gedeelde 4e plaats in groep 2 uitstekend voor de dag. Janick Lanting werd 5e in groep 4. De overige deelnemers Nickey, Jamey en Anna kwamen in groep 5 in de middenmoot terecht. De provinciaal Drents jeugdleider Rik Smit uit Hijken had de jongelui ondergebracht in groepjes van 8. Alleen groep 1, 2 en 3 bestond uit 6 spelers. De 4e Regio Cup staat gepland op zaterdag 25 februari in Warffum.