Harrie Molthoop succesvol bij simultaanseance

Damclub Winschoten had voor de clubavond van dinsdagavond 28 februari een andere invulling gevonden, dan gewoon spelen voor de onderlinge competitie. Van de 17 clubleden die acte de preseance gaven werd het instructielokaal in het gebouw van SV Bovenburen nu gebruikt door de gevorderden ter voorbereiding op de wedstrijd tegen DIOS/Eureka uit Heerlen. Met behulp van het TV scherm passeerden veel partijen de revue. Daarentegen verzorgde Harrie Molthoop, als begeleider van de beginnende dammers, in lokaal 4 een simultaanseance tegen de aanwezige dammers. Er kwamen interessante partijen op de borden. Alleen Kyra van Driel wist een puntendeling te bewerkstelligen. Grieko Kruijer, Evert van Leeuwen, Wim Westerbeek, Richard de Rooy en Anke Sijbesma konden geen positief resultaat bereiken. Als koploper van de onderlinge competitie, nam Richard de Rooy daarna “het stokje” over van Harrie Molthoop, maar kwam niet verder dan één remise. In beide lokalen werd deze avond als geslaagd ervaren.