Damclub Winschoten kampioen 1e klasse Oost Groninger Dambond

Dinsdagavond 7 maart was een spannende avond voor de viertallencompetitie in de 1e klasse van de Oost Groninger Dambond (OGD). Op het programma stonden de wedstrijden Pekela – Meeden 2 en Winschoten – Veendam 2. Met het ingaan van de laatste ronde was de tussenstand Winschoten 7 punten, op de voet gevolg door Veendam 2 en Meeden 2 elk 6 punten uit 5 wedstrijden. Meeden 2 won in Pekela met 3 – 5 en Winschoten won haar “thuiswedstrijd” met 5 – 3 tegen Veendam 2. Met dit resultaat pakte Winschoten de titel. Het team van Winschoten werd dinsdagavond in de Bovenburen gevormd door Dirk Wammes, Jan Starke, Marchinus Mulder en Ben Dekens. Overigens het basisteam dat aan deze competitie begon bestond uit Jacob de Groot, Frans de Groot, Jan Starke en Marchinus Mulder. Ben en Dirk vielen dinsdagavond in voor Frans en Jacob.

Wedstrijdverloop

Jan Starke opende voor Winschoten al vrij snel de score met een overwinning tegen Freddy de Raad. Na 2 uur spelen trok Veendam de stand weer gelijk na verlies van Dirk Wammes tegen Erik Franssen, 2 – 2. Ben Dekens trok daarna de tussenstand naar 4 – 2 met een gedegen zege tegen Andries Meester. Tenslotte hield Marchinus Mulder in een “dun standje” het verlossende punt over in de partij tegen H.J. Grofsmid, wat de eindstand op 5 – 3 bracht. Achteraf was een 4 – 4 gelijkspel voldoende geweest voor de titel. Saillant detail nog, het enige wedstrijdpunt van Pekela kwam tot stand tegen Winschoten.

Gedetailleerde uitslag

Winschoten - Veendam 2