Koningsdag voor Damclub Winschoten geslaagd

Koningsdag 2017 is voor Damclub Winschoten wederom succesvol verlopen. De damclub maakte deze vrijmarkt dankbaar gebruik van het geïntegreerde dambord in de bestrating rondom de marktpleinkerk in de Rozenstad. Drie jaar geleden reageerde de damclub namelijk positief op het verzoek van de organisatie, om meer sportclubs te betrekken bij Koningsdag. Door deze constructie toog de ”kwartiermaker” van de damclub, donderdag in alle vroegte met de nodige schijven naar het “stenen dambord”. Ook nu werden alle registers open getrokken om de damsport te promoten. Dit is goed gelukt. De liefhebbers werden door het aanwezige kader op vakkundige wijze geënthousiasmeerd. Begin mei kunnen de nieuwelingen in het gebouw van SV Bovenburen kennis maken met de damclub. Vooral de beginnende senior dammers worden op de clubavond laagdrempelig opgevangen. Maar ook de jeugd kan op de woensdagmiddag goed uit de voeten. Zowel de jeugd als de senioren beginnen met de explicatie van beginselen in de damsport.