Damsport Oost Groningen in de lift na jubilerend Rozenfestival

Het 50 jarig jubileum van het Winschoter Rosarium is het eerste weekend van juli uitgelopen op een daverend succes. Deze editie werd de voormalige groenmarkt gepromoveerd tot Rozenfestival en besloeg nu de zaterdag en zondag. Achteraf gezien een “schot in de roos”. De vele standhouders boden het publiek als hoofdmoot tuin gerelateerde producten aan. Om het geheel te completeren waren er nevenactiviteiten, zoals muziek, dans, kinderplein en werd voor de inwendige mens gezorgd. Vaste speler op dit evenement is tevens Damclub Winschoten die met haar publiekstrekker het dammen onder de aandacht van de bezoekers bracht. Een snelle evaluatie leerde dat een 20 tal liefhebbers te kennen gaf lid te willen worden van de damclub. Doordat het publiek mede uit de naaste omgeving kwam, kunnen de naburige damverenigingen “meeliften” en eveneens een toeloop van nieuwe leden tegemoet zien.