Demi Peters uit Bad Nieuweschans 2e op jeugdtoernooi MTB Open in Hoogeveen

Janick Lanting uit Bad Nieuweschans 4e

Onder auspiciën van de werelddambond FMJD is van 14 t/m 19 augustus in Hoogeveen het 8e MTB Open afgewerkt. Als nevenactiviteit vond traditiegetrouw in “Het Knooppunt” een jeugddamtoernooi plaats, waarvoor een 8 tal jeugdige toptalenten werden geïnviteerd. Een vijftal plaatselijke toppers van de Hoogeveense damclub (HDC) werden gecompleteerd met Jordy Kortleven uit Gramsbergen, de 10 jarige Janick Lanting Bad Nieuweschans en de 11 jarige plaatsgenoot Demi Peters. In twee groepen van vier spelers werd op maandag, woensdag en vrijdag een rondtoernooi afgewerkt, onder een speeltempo van “Fischer 80 + 1”. Na deze voorronden vonden op zaterdag de kruisfinale’s plaats. Als groepswinnaar van groep A nam Demi Peters uit Bad Nieuweschans het op tegen de andere groepswinnaar Bart Jan Kortleven uit Hoogeveen. Bart Jan toonde zich de sterkste in deze wedstrijd. De numero’s twee Lennart Jonkman uit Hoogeveen en Janick Lanting uit Bad Nieuweschans streden om de 3e en 4e plaats. Lennart eiste in deze finale de 3e plaats voor zich op. Deze wedstrijden stonden onder leiding van de Belgische scheidsrechter Johan Demasure.