Onderlinge competitie

Voor de onderlinge competitie werden in het gebouw van SV Bovenburen in Winschoten de volgende wedstrijden gespeeld voor de onderlinge competitie.

Groep beginnende dammers

12. Anne Snoey 0 0 0 0 0
13. Kobus Lap 0 0 0 0 0

Jeugdafdeling
De jeugdleden van Damclub Winschoten zijn afgelopen woensdagmiddag aan het oefenen geweest met het speeltempo van “Fischer 10 + 5” voor de Nationale Jeugddamdag op zaterdag 7 oktober in Wesepe. Het Welpenteam van de Provincie Groningen kwam met clubleden Janick Lanting, Edo Edens, Sky Koghee en Jona Bos in de gelederen tot de derde plaats. Dit leverde voor alle leden een “bronzen” medaille op, die ze ontvingen uit handen van Johan Haijtink. Het team werd gecompleteerd met Bas Blanken uit Groningen en Esmee Rosema uit Den Andel. Het pupillenteam van de Provincie Groningen kwam tot een keurige 4e plaats. Clubgenoot Demi Peters speelde hierin mee. De overige leden waren, Elisabeth Kramer, Gerald Kramer, Wouter Keitz en Sebastiaan Pellikaan alle vier uit Groningen en Joost Meijer uit Bedum. Alle jeugdspelers waren uitgenodigd door de provinciaal jeugdleider Rudolf Schwab uit Westeremden. Het betrof hier Damgenootschap Het Noorden uit Groningen, Damvereniging Warffum en Damclub Winschoten. Als kleinste “damprovincie” is dit een uitstekend resultaat en kon Rudolf Schwab na afloop met een trots gevoeld huiswaarts keren.

De gevorderde damleden van DC Winschoten speelden onderstaande partijen.
Partijen gespeeld op woensdagavond 4 oktober

Henk Prak – Ben Haan 1 – 1