Edo Edens uit Nieuw Beerta en Sky Koghee uit Bad Nieuweschans geslaagd voor damdiploma “Wiersma wit”

De 8 jarige Sky Koghee uit Bad Nieuweschans en de 10 jarige Edo Edens uit Nieuw Beerta zijn woensdagmiddag 10 januari geslaagd voor het damdiploma “Wiersma wit”. Vorig jaar zijn beide jeugdleden van Damclub Winschoten, met het Van der Wal diploma op zak, begonnen aan de “Wiersma wit” cursus en konden de woensdag voor Kerst hun proefexamen met succes afsluiten. In principe behandeld de Van der Wal damcursus de grondbeginselen van de damsport, daarentegen gaat de “Wiersma wit” cursus nog een stapje verder in de theorie. Edo en Sky gaan de komende woensdagmiddag starten met de “Wiersma zwart” cursus, dat uiteraard nog verder gaat in de theorie. Met deze kennis wordt het dammen steeds leuker. De diploma’s werden na afloop uitgereikt door Harrie Molthoop als voorzitter van Damclub Winschoten.