Goede opkomst Damclub Winschoten

Damclub Winschoten luidde het nieuwe jaar uitstekend in met een opkomst van 37 leden op dinsdag 9 en woensdag 10 januari, verdeeld over de dinsdagavond voor de beginnende en herintredende leden, woensdagmiddag voor de jeugdafdeling en de woensdagavond voor de gevorderde dammers. De beginnende en herintredende dammers schoven dinsdagavond massaal achter de borden voor de onderlinge competitie. De jeugd verdiepte zich in de theorie, waarbij Edo Edens en Sky Koghee zijn erin geslaagd het “Wiersma wit” damdiploma te bemachtigen. De gevorderde dammers gingen woensdagavond gespeelde partijen analyseren.

Partijen dinsdagavond 9 januari
Wim Westerbeek – Annie Brakels 2 – 0
Evert van Leeuwen – Geert Lubberink 1 – 1
Richard de Rooy – Mirjam Venema 2 – 0
Demi Peters – Danni Krasnice 2 – 0
Harrie Molthoop - Grieko Kruijer 2 – 0
Tjerk Loots – Geert Lubberink 1 – 1

Tjerk Loots uit Winschoten slaagde voor het Van der Wal proefexamen en kan 16 januari op voor het echte examen.
DC Winschoten – DC Pekela 3 – 5

In de viertallen competitie van de Oost Groninger Dambond (OGD) werd de wedstrijd DC Winschoten – DC Pekela afgewerkt. De bezoekers wonnen nipt met 3 – 5.
Gedetailleerde uitslag
DC Winschoten – DC Pekela
1. Marchinus Mulder – E. Hartman 1 – 1
2. Han Tuenter – Bé Brakels 1 – 1
3. Anne Snoey – Nico Deekens 0 – 2
4. Jan Starke – Ab de Groot 1 – 1
3 – 5

6e scholendamtoernooi
Woensdagmiddag 17 januari start het 6e scholendamtoernooi voor groep 4 t/m 6. Het geheel speelt zich eveneens af in het gebouw van SV Bovenburen. OBS Houwingaham uit Bad Nieuweschans verdedigd hierbij haar titel.