Nieuws Damclub Winschoten

Dinsdagavond 20 februari heeft het viertal van Damclub Winschoten in het gebouw van SV Bovenburen aan de tromplaan 86 haar laatste weedstrijd in de Oost Groninger Dambond (OGD) met 6 – 2 gewonnen tegen DC Rhederweg. Winst was er voor Jan Starke en Geert Lubberink aangevuld met remises van Marchinus Mulder en Han Tuenter. Met deze zege bezet Winschoten de 4e plaats met een 50% score in het OGD klassement. Kampioen werd het team van De Vriendenkring (DVK) uit Groningen met een 100% score.

Gedetailleerde uitslag
Winschoten Rhederweg
1. Han Tuenter – Arthur Kalverboer 1 – 1
2. Marchinus Mulder – Harrie Heidekamp 1 – 1
3. Geert Lubberink – Gerrit ten Seldam 2 – 0
4. Jan Starke – Marcel Luijten 2 – 0

Eindstand OGD viertallencompetitie
1. DVK Groningen 5 – 10 34 – 6
2. Meeden 1 5 – 7 25 – 15
3. Pekela 5 – 6 20 – 20
4. Winschoten 5 – 5 22 – 18
5. Rhederweg 5 – 2 13 – 27
6. Meeden 2 5 – 0 6 – 34

Damdag Hardenberg
Zaterdag 25 februari heeft Geert Lubberink uit Winschoten op de damdag in Hardenberg in zijn hoofdklasse groep, met 3 punten, beslag gelegd op de 2e plaats. De 48 deelnemers waren door de organisatie ondergebracht in hoofd-, eerste- en tweede klasse. In groepjes van 4 werden met een speeltempo van 1 uur per speler/partij vervolgens 3 partijen afgewerkt. Geert zat in een groep met Klaas Mondria uit Wolvega, Jan Terpstra uit Leeuwarden en Mari Dame uit Goudriaan. Het begon met een puntendeling tegen
Jan Terpstra, daarna werd de lange vleugel van Klaas Mondria vastgezet, wat schijfverlies betekende en de basis legde voor de latere zege. De laatste partij tegen Mari Dame miste Geert in een 7 om 7 eindspel de goede voortzetting met remise. Na dit resultaat mocht Mari Dame met 5 punten barrage spelen tegen de sympathieke Wim Bremmer als oud inwoner van Hardenberg en winnaar van de hoofdklasse groep 1. Wim bremmer nam het in zijn groep op tegen Sjoerd Koopman van DC Heerenveen, Alex Boxum als lid van Damkring Emmeloord en Hans van der Laan uit Bovensmilde en vaste speler van Hijken DTC 2.
Wim Bremmer won de partij en mocht zich kampioen noemen van de damdag.