Dammen op Paasmarkt in Bad Nieuweschans succes

2e Paasdag stond het centrum van Bad Nieuweschans in het teken van de traditionele Paasmarkt. Op deze markt werd een diversiteit aan goederen aangeboden, maar ook sportverenigingen gaven acte de préséance. Zo ook de damsport die maandag met haar aanwezigheid zorgde voor een doorslaand succes in Bad Nieuweschans. Het paradepaardje van het grensdorp is natuurlijk het schooldammen op de plaatselijke basisschool OBS Houwingaham. Na het Provinciaal kampioenschap bij de pupillen gaan 21 april namelijk het welpen- en pupillen team naar de halve finale om de NK titel voor basisschoolleerlingen. Dan gaat het om de welpen, groep 4 t/m 6 die naar het Drentse Hijken afreizen en groep 7/8 de pupillen die naar Uithuizen gaan. Daarnaast werd in de “damkraam” aandacht gevraagd voor de talenten Demi Peters en Janick Lanting die momenteel bij de Centrale Pupillen Training (CPT) van de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) zitten. Maar ook de senioren werden niet vergeten, want die konden in een ongedwongen sfeer aanschuiven voor een “potje dammen”. Daarnaast werden op het demonstratiebord een diversiteit aan standaard combinaties inzichtelijk gemaakt, waar tevens een prijsvraag aan was verbonden. De aanwezige crew, van Damclub Winschoten, kon alle ins en outs omtrent de damsport aan het talrijke publiek uiteenzetten. Enkele liefhebbers gaven tenslotte te kennen eens een clubavond te willen bezoeken van de damclub.