Sneldamtitels Damclub Winschoten voor Jan Starke uit Oude Pekela en Janick Lanting uit Bad Nieuweschans

Het damseizoen 2017 – 2018 van Damclub Winschoten werd afgesloten met een sneldamtoernooi, in het gebouw van SV Bovenburen in Winschoten. Dinsdagavond 29 mei kwamen 19 leden van de “beginnersgroep” bijeen voor een Rapid toernooi. Hierbij werden 8 ronden “Zwitsers systeem” onder een speeltempo van 5 minuten/persoon per partij afgewerkt. Na een spannende avond kon Jan Starke uit Oude Pekela als kampioen worden gehuldigd met 13 punten uit 8 partijen, net voor de 12 jarige Demi Peters uit Bad Nieuweschans die 10 punten had vergaard. Nieuwkomer Jilje Scheeringa uit Finsterwolde pakte een keurige 3e plaats. Woensdagmiddag 30 mei kwamen 12 jeugdleden in de basisschoolleeftijd in actie, die onder hetzelfde speeltempo 7 ronden “Zwitsers systeem” afwerkten. Janick Lanting uit Bad Nieuweschans pakte hier met 12 punten uit 7 partijen de titel, op de voet gevolgd door plaatsgenoot Dana van Schaagen met 10 punten. Edo Edens uit Nieuw Beerta eindigde op een keurige 3e plaats met eveneens 10 punten, doch minder weersstandspunten. In beide categorieën ontvingen de nrs. 1, 2 en 3 een beker. De overige deelnemers een medaille.