Han Tuenter uit Westerlee koploper 29e zomerdamtoernooi in Friesland

In Friesland vindt momenteel voor de 29e keer het zomerdamtoernooi plaats in café “de Haven” Surhuisterveen (maandagavond) en “Het hof van Schoterland” in Mildam (dinsdagavond). De 36 deelnemers spelen, virtueel in 3 ratinggroepen, maximaal 14 ronden “Zwitsers systeem”, onder een speeltempo van “Fischer 40 min. + 1 min.”. De ratinggroepen zijn tot 900 punten, 900 tot 1000 punten en boven de 1000 ratingpunten. Oost Groningen neemt deel met Henk Prak uit Winschoten die uitkomt in de A groep, boven de 1000 ratingpunten en Han Tuenter uit Westerlee die in de groep zit tot 900 punten. Met een puntendeling dinsdagavond in Mildam, tegen Pieter Dijkstra, bezet Han Tuenter met 8 punten uit 5 wedstrijden de 1e plaats in de C-groep. Henk Prak zit met 4 punten uit 4 wedstrijden in de middenmoot van het totaalklassement. De volgende ronde wordt maandagavond 11 juni afgewerkt in Surhuisterveen, de thuishaven van Damclub Troch Tinken Sterk (TTS). Overigens “Het hof van Schoterland” in Mildam is het onderkomen van Damclub Heerenveen. Binnen afzienbare tijd komen in het Noorden nog drie toernooien langs, namelijk in week 25 Flevo Open in Ens, week 33 het “MTB Open” in Hoogeveen en eind augustus, begin september het “Mello Koolman” toernooi in Groningen.